Customer Service

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If you are using a screen reader and are having problems using this website, please call 1-888-294-1648 for assistance.

  • I purchased my merchandise on Naturalizer.ca or in a store for Home Delivery. How can I return it?

    With over 85 years of excellence behind us, we feel confident you will be comfortable with your purchase. However, if the need arises you may return your unworn shoes within 60 days. Exchanges are available in-store only. Purchases being mailed back to the warehouse will only receive a refund for the returned merchandise.

    You may return online purchases in one of two ways:

    Flat rate returns by mail

    You have 60 days from the date of purchase to complete a return. If you need to make a return, please follow these steps:

    1. Click here to get your return label and packing slip.
    2. Re-package your order and place the completed return form inside the box.
    3. Affix the return shipping label to the outside of the box.
    4. Upon receipt of your return, we’ll deduct a return processing fee of $8.00 from your return order refund.

    We stand behind the quality of our products and if you feel your shoes have a manufacturing defect, or if you have any questions concerning your order, please feel free to e-mail us by clicking here or call our toll-free customer service number at 1-800-727-3036.

    Refund process & timeframe

    Most refund and exchange requests are processed within 2 to 3 weeks after receiving the returned merchandise.

  • My tracking info shows that my order was delivered, but I do not have it. What should I do?

    We recommend checking around the indicated area or with the signee of the package, to obtain your order (this specific delivery information is outlined on the Order Tracking page below). Please note that it is possible the driver hid the package from view, or the signee is currently holding it for you. Also, please check with any neighbors who may have retrieved the package in your absence. If you are unable to locate the package after doing so, please let us know.

  • How can I track my order?

    If you placed your order online: Please click here to track your order. Once your order ships, you will also receive an order shipping confirmation by email. Please allow up to 3 business days from the date of your order for tracking information to appear.

    If you placed your order in a Naturalizer store: Please use one of the following methods to contact us for tracking details.

  • My shoes are defective. Can I return them?

    If you believe your shoes are defective, and are they not eligible for return under our Naturalizer.ca return policy you have the option to return them to our warehouse for inspection. Please note that we do not offer repair services or replacements parts and we do not guarantee refunds, as our warehouse makes the final determination. We request that you send your shoes to the following address:

    • Naturalizer.ca Returns
    • Consumer Care Department
    • 1857 Rodgers Rd.
    • Perth, ON K7H 1P7
    • United States

    Please click here to print a Defective Product Return Form and follow return instructions.

    We are unable to offer exchanges for defective product returns. All returns will be subject to refund only.

    Note: We recommend using a traceable shipping service (most consumers find Canada Post to be the least expensive carrier). We are not responsible for lost packages.

  • How can I contact you?

Service à la clientele

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  • J'ai acheté ma marchandise sur Naturalizer.ca. Comment puis-je la retourner?

    Avec plus de 85 ans d'excellence, nous sommes convaincus que vous serez satisfaite de votre achat. Cependant, si ce n'est pas le cas, vous pouvez retourner vos chaussures non portées dans les 60 jours. Les échanges sont disponibles uniquement en magasin. Les achats retournés par la poste à l'entrepôt seront remboursés et non échangés.

    Vous pouvez retourner vos achats en ligne de deux façons:

    Envois par la poste

    Vous disposez de 60 jours à compter de la date d'achat pour retourner un article. Si vous devez effectuer un retour, suivez les étapes ci-dessous :

    1. Cliquez ici pour télécharger une version imprimable du bordereau d'expédition de retour et du formulaire de retour.
    2. Remballez votre commande et insérez le formulaire de retour rempli dans le paquet.
    3. Sur le bordereau d'expédition de retour, inscrivez le numéro de la commande si vous le connaissez. (Un numéro de commande permet d'accélérer la transaction. Si vous avez effectué vos achats avec un compte, le numéro de votre commande est disponible dans la section Mon compte de Naturalizer.ca.) Apposez le bordereau d'expédition de retour sur l'extérieur du paquet. Les frais d'expédition de retour doivent être payés par le client. Nous n'acceptons pas les paquets contre remboursement. Les frais d'expédition ne seront pas remboursés. Nous vous conseillons d'assurer votre retour ou de l'envoyer avec une méthode avec suivi. Naturalizer.ca n'est pas responsable des retours jusqu'à ce qu'ils arrivent à son entrepôt.
    4. Retournez votre paquet par le service de messagerie de votre choix. Remarque : les clients sont responsables du retour sûr des marchandises. Les chaussures portées ne peuvent pas être retournées.

    Avez-vous reçu un cadeau de Naturalizer.ca et devez le retourner? Suivez les instructions ci-dessus pour retourner votre commande.

    Nous vous rappelons que les articles portés ne peuvent pas être retournés et que les frais d'expédition ne sont pas remboursables. Nous nous portons garants de la qualité de nos produits et, si vous estimez que vos chaussures ont un défaut de fabrication ou avez des questions concernant votre commande, n’hésitez pas à nous contacter par courriel en cliquant ici ou appelez gratuitement notre Service d’assistance à la clientèle au 1-800-727-3036.

  • Mes infos de suivi montrent que ma commande a été livrée, mais je ne l'ai pas reçue. Que dois-je faire?

    Nous vous recommandons de vérifier autour de la zone indiquée ou avec signataire, pour obtenir votre commande (cette information spécifique de livraison est décrite sur la page Suivi de commande ci-dessous). Veuillez noter qu'il est possible que le chauffeur ait caché l'emballage ou que le signataire le garde pour vous. Veuillez également vérifier auprès des voisins qui ont pu récupérer le colis en votre absence. Si vous ne parvenez pas à localiser le colis après l'avoir fait, veuillez nous en informer.

  • Comment puis-je suivre ma commande?

    Si vous avez passé votre commande en ligne: Veuillez cliquer ici pour suivre votre commande. Une fois votre commande expédiée, vous recevrez également une confirmation d'expédition par courriel. Veuillez allouer 3 jours ouvrables à compter de la date d'achat pour que les informations de suivi apparaissent.

    Si vous avez passé votre commande dans un magasin Naturalizer: Utilisez l'une des méthodes suivantes pour nous contacter pour les renseignements de suivi:

  • Comment puis-je vous contacter?